Dolar 46,6255
Euro 53,1127
Altın 6.130,13
BİST 14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Elazığ 31°C
Az Bulutlu
Elazığ
31°C
Az Bulutlu
Cum 30°C
Cts 29°C
Paz 28°C
Pts 31°C

*Elazığ’da Minibüslerde klima Krizi Bitmedi: Şikâyetler Sürüyor*

*Elazığ’da Minibüslerde klima Krizi Bitmedi: Şikâyetler Sürüyor*
27 Haziran 2026 11:49
50

*Elazığ’da Minibüs Krizi Bitmedi: Şikâyetler Sürüyor*

Elazığ’da şehir içi minibüslerde yüksek ulaşım ücretleri, klima sorunu ve yolcu yoğunluğuna ilişkin geçtiğimiz haftalarda gündeme taşıdığımız haberin ardından dikkat çeken gelişmeler yaşandı. Haberimizin kamuoyunda yankı uyandırmasının ardından bazı minibüs şoförlerinin araçlarında klimaları çalıştırmaya başladığı gözlemlendi.
Ancak vatandaşlardan gelen yeni geri bildirimler, sorunun tamamen ortadan kalkmadığını ortaya koyuyor. Özellikle bazı hatlarda hizmet veren minibüslerde klimaların hâlâ açılmadığı, sıcak havalarda yolcuların bunaltıcı bir ortamda seyahat etmek zorunda kaldığı belirtiliyor.

Yolcular, 25 TL öğrenci ve 30 TL tam bilet ücreti ödedikleri bir ulaşım hizmetinde en temel beklentilerinin çalışan klima, güvenli yolculuk ve insani koşullar olduğunu ifade ediyor. Vatandaşlar, “Bazı şoförler haberden sonra klimaları açmaya başladı. Demek ki istenince oluyormuş. Ancak bu uygulama tüm araçlarda standart hale gelmeli.” diyerek denetimlerin artırılmasını istiyor.

Öte yandan kapasitenin üzerinde yolcu alınması, özellikle yoğun saatlerde yaşanan aşırı kalabalık ve bazı şoförlerin yolculara karşı sergilediği sert tavırlar da şikâyet konusu olmaya devam ediyor.

İlk haberin ardından yaşanan olumlu gelişmeler, kamuoyunun sesinin karşılık bulabileceğini gösterirken, vatandaşlar uygulamanın birkaç araçla sınırlı kalmamasını istiyor. Elazığlılar, ödedikleri ücretin karşılığında tüm minibüslerde aynı hizmet standardının sağlanmasını talep ediyor.

Şimdi gözler bir kez daha ilgili kurumlarda. Vatandaşlar, şehir içi toplu ulaşımda klima kullanımının düzenli şekilde denetlenmesini, kapasite kurallarına uyulmasını ve yolcu memnuniyetini artıracak adımların kalıcı olarak hayata geçirilmesini bekliyor.

 

 

HABER: KEREM ASLANMİRZA

REKLAM ALANI
Gazeteci - Yazar
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.