*Elazığ’da Minibüslerde klima Krizi Bitmedi: Şikâyetler Sürüyor*

*Elazığ’da Minibüs Krizi Bitmedi: Şikâyetler Sürüyor*
Elazığ’da şehir içi minibüslerde yüksek ulaşım ücretleri, klima sorunu ve yolcu yoğunluğuna ilişkin geçtiğimiz haftalarda gündeme taşıdığımız haberin ardından dikkat çeken gelişmeler yaşandı. Haberimizin kamuoyunda yankı uyandırmasının ardından bazı minibüs şoförlerinin araçlarında klimaları çalıştırmaya başladığı gözlemlendi.
Ancak vatandaşlardan gelen yeni geri bildirimler, sorunun tamamen ortadan kalkmadığını ortaya koyuyor. Özellikle bazı hatlarda hizmet veren minibüslerde klimaların hâlâ açılmadığı, sıcak havalarda yolcuların bunaltıcı bir ortamda seyahat etmek zorunda kaldığı belirtiliyor.
Yolcular, 25 TL öğrenci ve 30 TL tam bilet ücreti ödedikleri bir ulaşım hizmetinde en temel beklentilerinin çalışan klima, güvenli yolculuk ve insani koşullar olduğunu ifade ediyor. Vatandaşlar, “Bazı şoförler haberden sonra klimaları açmaya başladı. Demek ki istenince oluyormuş. Ancak bu uygulama tüm araçlarda standart hale gelmeli.” diyerek denetimlerin artırılmasını istiyor.
Öte yandan kapasitenin üzerinde yolcu alınması, özellikle yoğun saatlerde yaşanan aşırı kalabalık ve bazı şoförlerin yolculara karşı sergilediği sert tavırlar da şikâyet konusu olmaya devam ediyor.
İlk haberin ardından yaşanan olumlu gelişmeler, kamuoyunun sesinin karşılık bulabileceğini gösterirken, vatandaşlar uygulamanın birkaç araçla sınırlı kalmamasını istiyor. Elazığlılar, ödedikleri ücretin karşılığında tüm minibüslerde aynı hizmet standardının sağlanmasını talep ediyor.
Şimdi gözler bir kez daha ilgili kurumlarda. Vatandaşlar, şehir içi toplu ulaşımda klima kullanımının düzenli şekilde denetlenmesini, kapasite kurallarına uyulmasını ve yolcu memnuniyetini artıracak adımların kalıcı olarak hayata geçirilmesini bekliyor.
HABER: KEREM ASLANMİRZA
















