HAKEMLER ÇOK KÖTÜ DURUMDA


Türkiye Futbol Adamları Derneği Elazığ Şube Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Polat, Aktüelhaber23’e çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Polat, hakem camiasından, alt yapı sorunlarına, ulusal düzeydeki futboldaki başarısızlıklar ve gündemi meşgul eden kamp eğitim merkezi projesi ile ilgili bilgiler verdi.
Elazığspor Futbol Okulunu ziyarete giden Polat, Genel Yayın Yönetmeniz Fatih Ahmet Yersiz’in sorularını yanıtladı. Yapılan özel sohbette şu bilgiler paylaşıldı; ‘’ Hakem camiasında eksik durumlar bir hayli fazla. Eksikliği son olarak Dünya Kupasında gördük. Hiçbir hakemimiz kupada yer bulmadı. Elazığ doğumlu olan çevre illerde klasman hakemlerimiz var ama ilimizde klasman düzeyi maalesef yok. Bölgesel anlamda hakem ve yardımcı hakem pek önem taşımıyor. Bizim klasman hakemlere ihtiyacımız var. Benim hakemlik yaptığım dönemde klasmanda yaklaşık 20-25 hakem vardı. Güntaç Taneli, Burak Er gibi isimlerle çalıştık. Şimdi bakıyorum da ilimizde hakemlik bitmiş durumda. Biz artık hakem camiasında değiliz. Farklı bir alanda yani Futbol Adamları Derneği kanalıyla spora hizmet etmeye devam ediyoruz. Alaattin, İlhan hocalarımız gibi diğer hocalarımızla birlikte koordineli bir şekilde fikir alışverişi yapıyoruz. Spordaki bilgi birikimimizi paydaşlarla paylaşıyoruz. Bu doğrultuda sporun her alanında yer alıyor ve almaya da devam edeceğiz’’ dedi.
DESTEK PEK YOK
Elazığ hakem camiasına Futbol Federasyon ve Merkez Hakem Kurulu tarafından pek destek verilmediğini ifade eden Polat; ‘’Çevre illerimize baktığımız zaman hakemleri, antrenörleri ve futbolcuları kendilerini her anlamda geliştirmekle beraber siyasiler başta olmak üzere her türlü destek alarak başarılı bir konuma ulaşıyorlar. Var olan değerleri de zor anlarda davet ediliyor. Elit düzeyde diplomaya sahip olan Alaattin ve ilhan hocalarımızı hep sıkıntılı anlarda göreve davet ediyorlar. Bu durumu anlamış değilim. Bu durumu sezonluk olarak bakmak gerekir. Yolun başında eleştiriler yapılırsa verim elde edemezsiniz. Bir sezonun sonunda alınan sonuçlara göre analiz yapmak gerekir.
VARA DAHA VAR
Var sisteminin alt liglerde yaygın hale getirilmesi soruna ise var uygulamasının daha uygu bir zemin oluşmadığını ve yararlı olmayacağını savunan Polat; ‘’Süper ligde hatalar üst seviyedeyken amatör ve onun üst seviye liglerinde verim almazsınız. Alt liglerde var sistemi uygulanması söz konusu olamaz. Yani Vara daha var. Hakemler sahada otoriteri sağlaması gerekir. İlhan hocam oyuncular üzerinde etkili olmazsa sözü dinlenmez. Hakemlerde sahada doğru kararlar verirlerse oyuncunun konuşması ve aldatması söz konusu olmaz. Öncelikle kural bilgilerini pekiştirirlerse sahada da spor psikolojisini iyi analiz ederlerse maçın idaresi çok rahat olur. Hakemler kartları silah gibi kullanmaktan vazgeçsinler’’ dedi.
















