Dolar 46,4979
Euro 52,8475
Altın 6.097,83
BİST 14.458,33
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Elazığ 28°C
Hafif Yağmurlu
Elazığ
28°C
Hafif Yağmurlu
Çar 30°C
Per 30°C
Cum 31°C
Cts 30°C

HAKEMLER ÇOK KÖTÜ DURUMDA

HAKEMLER ÇOK KÖTÜ DURUMDA
24 Haziran 2026 15:22
8

Türkiye Futbol Adamları Derneği Elazığ Şube Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Polat, Aktüelhaber23’e çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Polat, hakem camiasından, alt yapı sorunlarına, ulusal düzeydeki futboldaki başarısızlıklar ve gündemi meşgul eden kamp eğitim merkezi projesi ile ilgili bilgiler verdi.

Elazığspor Futbol Okulunu ziyarete giden Polat, Genel Yayın Yönetmeniz Fatih Ahmet Yersiz’in sorularını yanıtladı. Yapılan özel sohbette şu bilgiler paylaşıldı; ‘’ Hakem camiasında eksik durumlar bir hayli fazla. Eksikliği son olarak Dünya Kupasında gördük. Hiçbir hakemimiz kupada yer bulmadı. Elazığ doğumlu olan çevre illerde klasman hakemlerimiz var ama ilimizde klasman düzeyi maalesef yok. Bölgesel anlamda hakem ve yardımcı hakem pek önem taşımıyor. Bizim klasman hakemlere ihtiyacımız var. Benim hakemlik yaptığım dönemde klasmanda yaklaşık 20-25 hakem vardı. Güntaç Taneli, Burak Er gibi isimlerle çalıştık. Şimdi bakıyorum da ilimizde hakemlik bitmiş durumda. Biz artık hakem camiasında değiliz. Farklı bir alanda yani Futbol Adamları Derneği kanalıyla spora hizmet etmeye devam ediyoruz. Alaattin, İlhan hocalarımız gibi diğer hocalarımızla birlikte koordineli bir şekilde fikir alışverişi yapıyoruz. Spordaki bilgi birikimimizi paydaşlarla paylaşıyoruz. Bu doğrultuda sporun her alanında yer alıyor ve almaya da devam edeceğiz’’ dedi.

 

DESTEK PEK YOK

Elazığ hakem camiasına Futbol Federasyon ve Merkez Hakem Kurulu tarafından pek destek verilmediğini ifade eden Polat; ‘’Çevre illerimize baktığımız zaman hakemleri, antrenörleri ve futbolcuları kendilerini her anlamda geliştirmekle beraber siyasiler başta olmak üzere her türlü destek alarak başarılı bir konuma ulaşıyorlar. Var olan değerleri de zor anlarda davet ediliyor. Elit düzeyde diplomaya sahip olan Alaattin ve ilhan hocalarımızı hep sıkıntılı anlarda göreve davet ediyorlar. Bu durumu anlamış değilim. Bu durumu sezonluk olarak bakmak gerekir. Yolun başında eleştiriler yapılırsa verim elde edemezsiniz. Bir sezonun sonunda alınan sonuçlara göre analiz yapmak gerekir.

 

VARA DAHA VAR

Var sisteminin alt liglerde yaygın hale getirilmesi soruna ise var uygulamasının daha uygu bir zemin oluşmadığını ve yararlı olmayacağını savunan Polat; ‘’Süper ligde hatalar üst seviyedeyken amatör ve onun üst seviye liglerinde verim almazsınız. Alt liglerde var sistemi uygulanması söz konusu olamaz. Yani Vara daha var. Hakemler sahada otoriteri sağlaması gerekir. İlhan hocam oyuncular üzerinde etkili olmazsa sözü dinlenmez. Hakemlerde sahada doğru kararlar verirlerse oyuncunun konuşması ve aldatması söz konusu olmaz. Öncelikle kural bilgilerini pekiştirirlerse sahada da spor psikolojisini iyi analiz ederlerse maçın idaresi çok rahat olur. Hakemler kartları silah gibi kullanmaktan vazgeçsinler’’ dedi.

REKLAM ALANI
Gazeteci - Yazar
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.